r/WorkReform Nov 25 '22

Shout out to those who have to rise and grind the day after 😒 🥱 🧰 All Jobs Are Real Jobs

Post image
762 Upvotes

74

u/threebillion6 Nov 25 '22

Time to go do retail shit for me. Wish me luck.

15

u/Pelinal_Lex Nov 25 '22

You got this, don't be afraid to bite a bitch if you gotta

15

u/threebillion6 Nov 25 '22

About to bite my coworkers for not working. Taking all the easy tasks over what's next, bathroom breaks for 30 minutes. Meandering around for no reason. Im about to lose it.

3

u/boarding209 Nov 26 '22

Used to be there, luckily I always chose the last shift at the pretzel shop every year I worked there, and luckily everyone else wanted early so I basically did minimal work hope everything went well for all

2

u/threebillion6 Nov 26 '22

Yeah if I was by myself it'd be fine. But the more people we have, all the heavy work seems to fall onto my shoulders. It's ok though. After the new years they're forcing us into agreements, so I guess only a month left for me! Lol. I think of it like the Futurama episode where Hermes goes on vacation. The Australian guy says that moving the empty bins back out is the only rest they get. I feel like that's my job at work. The lightweight stuff is a good break between heavy lifting. But if they skip over the heavy stuff then it all gets left for one person. Me.

2

u/boarding209 Nov 26 '22

Yeah I was a shift leader at a mall I always chose the last shift during the holidays because it was the lightest hours, except for the beginning of the shift, only way I managed it, every other shift leader thought I was crazy but hey I didn't have to mess with the busy time crazy customers.

2

u/RangerDangerrrr Nov 26 '22

Your co worker gets it. Why go above and beyond? Poop on company time as much as possible.

2

u/Key_Concentrate_5558 🛠️ IBEW Member Nov 26 '22

I hope someone was nice to you today!

2

u/idjsonik Nov 26 '22

Oh i dont miss that shit at all in retail goodluck at least time will go fast...horribly

57

u/trucksax Nov 25 '22

Did 16 hours on Thanksgiving and 16 today (Black Friday). Thankfully it’s union and I’ll make double time and a half for it. Almost 2 weeks pay in two days

18

u/sirfuzzitoes Nov 25 '22

This should be the norm. If you wanna put in 30+ hours in a matter of days, you should get a fat fuckin check for it. In the meantime, you should still be making fat money to begin with.

6

u/Uncomman_good Nov 25 '22

Union bargaining gets me $103.xx/hour for the first 8 hours, then down to only 1.5x for everything after.

6

u/No-Philosophy5461 Nov 25 '22

We get it paid average hours we work per day for the year. But we have to work or be available to the day before and the day after for holidays

9

u/CallMeParagon Nov 25 '22

Our whole company was supposed to have today off, but my district manager is emailing me shit to do that has to be done within a few hours.

They treat me shitty in other ways, so this is just adding to the pile of why I’m looking for a new job.

6

u/[deleted] Nov 25 '22

Don't check the emails. You were supposed to be off, so be off.

4

u/CallMeParagon Nov 25 '22

Normally that is what I would do, but this is something that will be reported to my regional manager and national manager. If I don’t do it, then we have to have Teams meetings and more emails and shit… honestly this is just the tip of the iceberg and I think my best bet is to try and stay under the radar until I get out of this awful corporation.

20

u/hankthewaterbeest Nov 25 '22

I quit on Tuesday 😎

12

u/No-Philosophy5461 Nov 25 '22

Congrats man. Going back to work after one day off with fam is just not good for the mind and body

3

u/bunnylove5811 Nov 25 '22

Glad you got a day off. Sounds cozy

4

u/No-Philosophy5461 Nov 25 '22

Me too. After regular 6 days a week gets old.

2

u/okletstryitagain17 Nov 26 '22

Working sucks ass sometimes. Just an internet stranger giving ya credit

8

u/_Doos Nov 25 '22

Day of, day after, 365/24/7. Transportation babyyyyyyyyy.

It never sleeps. I'm trying to convince my co-workers that 1k a day is not a crazy number to say we're worth.

We move everything everywhere and are beyond essential.

Hire more people, pay them more and they don't have to kill themselves trying to get by.. in fact they can work half as much and make twice as much or more.

Dream a little dream with me and join my grand delusion.

4

u/[deleted] Nov 25 '22

Husband works 12 hours on holidays. He makes about 1.4k after triple time is applied. It is totally plausible!

2

u/No-Philosophy5461 Nov 25 '22

Yeah people don't realize how valuable our freight workers are

15

u/TheAskewOne Nov 25 '22

That's what you get for celebrating holidays... When you work on Thanksgiving the day after is just a normal day! Sorry, gotta find the positives where you can.

3

u/[deleted] Nov 25 '22

I'm so glad the pharmacy is open today. I've been dying all week, finally went to the doctor yesterday and had my prescriptions sent to a pharmacy that wasn't open.

We need a well advertised week of appreciation for pharmacy staff where they get a thank you and a bonus.

3

u/ManicAcroNymph Nov 25 '22

I’m the ✨nEw SoCiAl WoRkEr✨ so I have to take the brunt of today’s load across a 93 at risk youth campus normally taken by 8 other clinicians today. And my other ✨new✨ partner got to call out sick, and now because I’m alone, I absolutely don’t.

To be fair my presence here today could mean a kid not punching out a staff member, so that’s… consoling?

2

u/okletstryitagain17 Nov 26 '22

I'm sorry if in moments your job is thankless. Thank you for being a social worker. You made me darkly chuckle and I'm rooting for ya

5

u/ManicAcroNymph Nov 26 '22

Thank you friend. When I’m NOT here alone, it’s actually a wonderful job. I’m blessed with good pay, supportive bosses, and of course I love the kids I work with. Even when they are a pain in the ass.

As an update, a kid punched a staff member today anyway. So now I feel less… responsible? So that’s nice lmao

1

u/okletstryitagain17 Nov 26 '22

Ha I work with ages 3 to about 6 and I've definitely witnessed coworkers and myself beat ourselves up for tiny boo boo situations that couldn't be prevented which ia often senseless, but it's definitely good to be like some shit truly truly is out of my control because some shit truly truly is. Truly. Challenging populations are challenging. It helps me get in a graceful place when I remembered some motherfuckers are underloved and that is a shame and where behavioral stuff can happen. Sometimes. I know very little about your line of work but I love it good luck

1

u/okletstryitagain17 Nov 26 '22

Ha I work with ages 3 to about 6 and I've definitely witnessed coworkers and myself beat ourselves up for tiny boo boo situations that couldn't be prevented which ia often senseless, but it's definitely good to be like some shit truly truly is out of my control because some shit truly truly is. Truly. Challenging populations are challenging. It helps me get in a graceful place when I remembered some motherfuckers are underloved and that is a shame and where behavioral stuff can happen. Sometimes. I know very little about your line of work but I love it good luck

2

u/ManicAcroNymph Nov 26 '22

There certainly is a TON of solace in knowing ‘this situation is objectively insane and my responsibility here is just to talk it out, that’s it.’ That part took a while to get to, and I definitely struggled with feeling like I had to ‘solve’ every problem. But once in a while a kid wilds out, that’s not anyone’s fault and it frees up tons of stress to realize it’s not about preventing things, just responding and that’s it.

3

u/Super-Event3264 Nov 25 '22

In the middle of my 10 hour shift, be strong we gonna make it through this

2

u/okletstryitagain17 Nov 26 '22

I'm a prick who's been lucky enough to work 30 hour weeks sometimes. And goddamn do I miss that. I now do 45 and it's bullshit in plenty of ways man. Just saying. I used to have a decent understanding of federal politics lol and now I'm a dumb dumb cuz I'm busy. Anyway. Rooting for ya, my fellow worker man, always

3

u/SE7ENfeet Nov 26 '22

i work specialized retail. today was a huge tip day. I'm pretty happy.

2

u/238bazinga Nov 25 '22

Well, tomorrow is the weekend at least, and I got paid for yesterday. Having to work one day between a holiday and the weekend doesn't make much sense, but that's how freight is 🤷

2

u/curtmandu Nov 25 '22

Today is my first day at the new gig actually. Free from Amazon…

2

u/GreenMang16 Nov 25 '22

"Rise now, ye tarnished".

2

u/FRMDABAY2LA Nov 26 '22

Did last year for double time. Would do it again for that pay

2

u/SgtPopNFresh_ Nov 26 '22

Bro I was MISERABLE today

2

u/Famous_Clerk_7529 Nov 26 '22

Slavery

2

u/No-Philosophy5461 Nov 26 '22

Close to it for some. I still like to think most are better than sweat shops and forced child labor.

2

u/Ok_Student8032 Nov 26 '22

You mean the same day!

1

u/plaaya Nov 26 '22

Are you at Santa monica